piątek, 14 grudnia 2012

Święta To Zapach Pomarańczy…

Witajcie Kochani,mróz nie odpuszcza,choć dzisiejszy dzień rozpoczął się przyjemnym słoneczkiem…Gdy na zewnątrz szaleją niskie temperatury,tym milej posiedzieć w przytulnym domu,gdzie zaczyna królować ciepła,świąteczna atmosfera.
Nie lubię przyspieszać tego okresu,choć dzieci nie mogą się już doczekać choinki i poganiają mnie z dekoracjami :)
Wczoraj przygotowałam moje ulubione aromatyczne pomarańcze nadziewane goździkami.
Zapach w całym domu jest nieziemski!!Uwielbiam go i właściwie to…typowo kojarzy mi się ze Świętami Bożego Narodzenia.
100_5710Wiem,że wiele z Was też robi te dekoracje :)
100_5715 Do nacinania pomarańczy w fantazyjne wzorki używam specjalnego noża,o takiego:
100_5716  
Wycinam kształty,a potem nadziewam rowki goździkami lub zostawiam puste.
100_5722
Do dekoracji nadają się również obierki,które zwijają się w aromatyczne spiralki :)
Najlepsze jest to,że cytrusy pozostają dekoracyjne nawet kiedy już się zasuszą .Do tego momentu trzeba je regularnie obracać,aby nie zaczęły się psuć.
100_5714
Tego samego nożyka używam do nacinania cytryn,kiedy mam gości.Takie plasterki ślicznie wyglądają i mogą również być świetną dekoracją półmisków z wędliną.Zawsze robią “dobre wrażenie” :)
100_5719
Na stole w pokoju dziennym,zagościł skromny obrusik w świątecznych kolorach i stroik z kiermaszu przedszkolnego,który skradł moje serce.
100_5731
Od siebie dorzuciłam mu pomarańczowe spiralki :)
Dziś zabieram się za pieczenie pierniczków,w czym co roku pomagają mi moi mali kucharze:)
           Pozdrawiam Was serdecznie i mam nadzieję,ze Wy również powoli zaczynacie czuć Świąteczną atmosferę i pośród krzątaniny znajdujecie chwilę aby usiąść i w zadumie zastanowić się nad sensem tego pięknego okresu…;)
Agnieszka

7 komentarzy:

  1. Aż zapachniało mi pomarańczami. Pięknie wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne ozdoby. Ja też uwielbiam zapach pomarańczy i goździków. Stroik z kiermaszu robi wrażenie. Bardzo pomysłowy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Aguś ,aż poczułam ten zapach...pięknie ozdobiłaś te pomarańczki,a ta choineczka świetnie się harmonizuje ze stroikiem ;)
    Ja pierniczki planuję piec w poniedziałek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne te ozdoby z pomarańczy :) kapitalny pomysł, takich jeszcze nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  5. I znowu stworzyłaś piękny post, tak bardzo klimatyczny, że niemalże czuję ten zapach Bożego Narodzenia przez monitor mmmmm cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Agnieszko, Kochana, życzę Tobie i Twoim najbliższym, Zdrowych i Pogodnych Świąt, wypełnionych atmosferą miłości i wzajemnej życzliwości :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wesołych Świąt:)
    Życzy Lacrima

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za komentarz i wizytę!
♥ Agnieszka ♥