piątek, 15 lutego 2013

Szydełkowe Róże Tutorial

100_6208
Witajcie kochani w to zabiegane i zimne piątkowe przedpołudnie:)
To ostatni dzień przed naszym wyjazdem,ale skoro wczoraj zajęłam się pakowaniem,a rano załatwiłam sprawy zakupowe mogę poświęcić chwilkę na Internet :)
Dziś pokażę Wam jak dziergam szydełkowe różyczki.W sieci mnóstwo krąży podobnych wzorów,ja chcę podzielić się swoim sposobem  :)))
1.Pracę zaczynam od wykonania łańcuszka z 60 oczek.
100_6156
2.Robię dodatkowe 2 oczka łańcuszka,które zastąpią mi pierwszy słupek i rozpoczynam drugi rząd:w każdym oczku łańcuszka początkowego przerabiam jeden słupek pojedynczo nawijany.
100_6157
Daje mi to w sumie 60 słupków.
100_6158
3.Przerabiam 2 oczka łańcuszka,które zastąpią mi pierwszy słupek i odwracam robótkę na druga stronę.
4.W pierwszym słupku(w tym z którego wychodzą 2 oczka łańcuszka)przerabiam jeszcze pięć słupków pojedynczo nawijanych.Utworzą one wachlarz.
100_6159
5.Następnie jedno oczko podstawy omijam a w kolejnym przerabiam jeden półsłupek.
100_6162
Znów omijam jedno oczko i w kolejnym przerabiam wachlarz z sześciu słupków pojedynczo nawijanych.
100_6163
Omijam jedno oczko i przerabiam półsłupek…I tak po kolei aż do samego końca robótki.
100_6164
100_6165
6.Nitkę zostawiam dosyć długą.Posłuży mi ona do zszycia różyczki.Zwijam dookoła w ten sposób:
100_6166
Przy zwijaniu należy zwrócić uwagę również na spodnią część kwiatka.
100_6167
Łańcuszek początkowy(jego wypukła część)tworzy spiralkę.Ma to duże znaczenie przy zszywaniu ponieważ łatwiej złapać wszystkie warstwy “ślimaczka”.
Jeśli przyjrzycie się dokładnie zobaczycie różnicę na zdjęciu:
100_6174 
Żółta róża jest zwinięta prawidłowo-łańcuszek jest wypukły, a nie schowany do środka :)
7.Zszywamy.Nitkę przeszywamy z góry na spód różyczki :
100_6168
I przeszywamy dokładnie, zwracając uwagę czy wszystkie warstwy zostały uchwycone.Zaczynamy od środka i kilka razy po przekątnej.Pamiętamy aby nie zszywać zbyt ciasno,ponieważ róża nie będzie się ładnie układać.
100_6169
Zawiązujemy nitki.
100_6172
I gotowe :)
100_6171
Mam nadzieję,że nie będziecie miały problemów ze zrozumieniem,choć zawsze mam obawy czy jasno tłumaczę:)Na wszelkie pytania będę mogła odpowiedzieć dopiero za tydzień,po powrocie z zimowych szaleństw.
Tym,którzy są jeszcze w trakcie urlopów,życzę miłego wypoczynku,a Wam wszystkim jak najwięcej miłych chwil :)
100_6155
Do zobaczenia,Agnieszka :)

14 komentarzy:

  1. Moje ulubione szydełkowe kwiatki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super takie prace są świetne tylko wam pozazdrościć.Witam w piątek
    i życzę samych serdeczności na cały weekend i dużo uśmiechu do łez.

    OdpowiedzUsuń
  3. Miłego wypoczynku Wam życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne te różyczki!!! A tłumaczysz bardzo dokładnie, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Miłych szaleństw a sniegu życzę ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki! Poćwiczyć muszę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Agnieszko bardzo fajny i przydatny tutek,a sweterek z koparką poniżej jest boski!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wg mnie wytłumaczyłaś bardzo jasno. Życzę Wam udanego wypoczynku ;-).

    OdpowiedzUsuń
  9. zapraszam po odbiór wyróżnienia:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super kwiatki!
    Fajnie wszystko pokazałaś - dziękuję ♥ i chyba się na nie skuszę :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Super wytłumaczyłaś-prosto i przejrzyście:)Już pierwsza róża w kolorze mięty zrobiona:)czekam na więcej tutoriali:)DZiękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne kwiaty, świetne instrukcje, dzięki :-)
    Ajka

    OdpowiedzUsuń
  13. tysiące razy zabierałam się za szydełko i nie wychodziło mi zupełnie aż trafiłam do Ciebie i... zrobiłam przed chwilką swojego pierwszego kwiatka ! dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za komentarz i wizytę!
♥ Agnieszka ♥