środa, 27 marca 2013

Szydełkowe Kwiaty - Tutorial

Wszystkich,którzy czekali na ten post przepraszam za mały poślizg.Wreszcie znalazłam chwilkę na wyszydełkowanie, obfotografowanie i opisanie mojego sposobu :)
Wykonanie tych kwiatów jest naprawdę proste i schemat nie powinien Was zrażać.Ja sama chyba potraktowałam go baaardzo luźno :)
100_6513
Wszystko stanie się jasne gdy zauważymy,że podstawą do każdej warstwy płatków są łuki łańcuszka.To jest zasada dziergania tych kwiatuszków,reszta to inwencja własna,można by powiedzieć ;))
To może zacznijmy :)
1.Sześć oczek łańcuszka zamykam w kółko za pomocą oczka ścisłego.Na schemacie jest 10 oczek,wtedy środek kwiatka ma większą dziurkę i można go wykorzystać na przykład jako zapięcie na guzik :) Nam wystarczy sześć oczek :)
100_6606
2.Robię cztery oczka łańcuszka zastępujące pierwszy,podwójnie nawijany słupek,następnie dwa oczka łańcuszka,podwójnie nawijany słupek,dwa oczka łańcuszka,i jeszcze sześć podwójnie nawijanych słupków oddzielonych między sobą dwoma oczkami łańcuszka.
100_6607
Zamykam oczkiem ścisłym.
3.Zaczynam płatki tym samym kolorem.Na pierwszym łuku łańcuszka przerabiam kolejno:półsłupek,słupek pojedynczy,słupek podwójny,słupek pojedynczy,półsłupek.
Przechodzę do następnego łuku:znów półsłupek,słupek pojedynczy,słupek podwójny,słupek pojedynczy,półsłupek, itd.. aż do końca okrążenia.
100_6608
100_6610
100_6611
Łączę oczkiem ścisłym i obcinam nić,ponieważ w kolejnym okrążeniu użyję innego koloru.
4.Robię supełek i zahaczam szydełko od spodu.
100_6612
Przyjrzyjcie się dokładnie temu miejscu.Znajduje się pomiędzy dwoma płatkami z pierwszego rzędu.To bardzo ważne,ponieważ stanowi podstawę dla całego wzoru.Nitka nie powinna być widoczna z prawej strony kwiatka.
5.Przerabiam trzy oczka łańcuszka i zahaczam szydełko w kolejnym punkcie pomiędzy płatkami.Pamiętajmy,że ta część przerabiana jest od spodu robótki.
100_6614
Przeciągam pętelkę i przerabiam kolejne trzy oczka łańcuszka.
100_6615
I tak dalej,aż zakończę okrążenie i połączę oczkiem ścisłym.
6.Na każdym z powstałych łuków przerabiam po kolei: półsłupek,słupek pojedynczy,3 x słupek podwójny,słupek pojedynczy,półsłupek.
100_6616
Przechodzę do kolejnego łuku……
100_6617
…..i tak aż do końca okrążenia:
100_6618
Znów ucinam nitkę i dobieram kolejny kolor,według uznania :)Chcę jeszcze zaznaczyć,że kolejne okrążenia zaczynam w różnych miejscach,a niekoniecznie w tym,w którym zakończyłam poprzedni rząd.
7.Znów robię supełek i zahaczam szydełko od spodu,pomiędzy płatkami poprzedniego rzędu.
100_6619
Przerabiam pięć oczek łańcuszka,znów zahaczam szydełko,pięć oczek łańcuszka,zahaczam i kontynuuję do zakończenia okrążenia.
Tu szczegółowo sfotografowałam sposób “zaczepiania” łuków w kolejnych miejscach.Pomiędzy każdym płatkiem musimy je złapać oczkiem ścisłym.
100_6620
100_6623
100_6621

100_6624
100_6625
Zakańczam okrążenie łącząc początek i koniec oczkiem ścisłym.
100_6626
8.Znów zabieram się za szydełkowanie płatków na kolejnych łukach.
Kolejno na każdym : półsłupek,słupek pojedynczy,5 x słupek podwójny,słupek pojedynczy,półsłupek.
100_6627
Kiedy dojdę do końca całego okrążenia,zamykam oczkiem ścisłym,ucinam nitkę,zawiązuję nitki o tych samych kolorach razem i ucinam wystające końcówki.
Oto gotowy kwiatek :)
100_6628
Mam nadzieję,że udało mi się stworzyć czytelny tutorial.Nie wszystko da się łatwo pokazać i wytłumaczyć,gdyby jednak nasuwały Wam się pytania – piszcie.Mam nadzieję,że uda mi się zajrzeć tu jeszcze kilka razy, zanim pochłonie mnie świąteczna atmosfera ;))
Aha!Wybaczcie również zaniedbane dłonie,zniszczone przez detergenty,podczas szaleńczych “wiosennych” porządków.Nie miałam głowy do manicure przed przygotowywanym i tak na szybko tutorialem :)
Życzę miłego szydełkowania :)
agnieszka

5 komentarzy:

  1. Znowu jasno i pięknie wytłumaczone:)oczywiście będę korzystać:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za BARDZO czytelny kursik. Właśnie zrobiłam takiego kwiatka na próbę i wyszedł super :)
      pozdrawiam
      Iwona

      Usuń
    2. Och,to świetnie!!Zawsze się zastanawiam czy moje kursy są zrozumiałe więc tym bardziej mnie cieszy,że kwiatek się udał :))Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Musze koniecznie spróbować s jak nie dam rady to wrócę po dalsze instrukcje.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za komentarz i wizytę!
♥ Agnieszka ♥