piątek, 1 marca 2013

W Poszukiwaniu Wiosny i Wzór Na Szydełkowe Listki .

Ostatnie dwa dni ukazały nam się piękną, ciepłą, wiosenną pogodą.Niestety dziś jest już o wiele bardziej nieprzyjemnie.
Wczoraj,po odebraniu starszego z przedszkola,wybraliśmy się na krótki spacer.Chciałam wykorzystać popołudniowe słoneczne promyki.
100_6396
Niestety las przywitał nas błotem….co w najmniejszym stopniu moim dzieciom nie przeszkadzało;))
100_6400-001
Szukaliśmy śladów zwierząt,które o tej porze roku spod śniegu wykopują sobie różne smakołyki.Widać wszędzie ślady kopytek,wyryte dołki,odchody i pogryzione szyszki(spostrzegawczy wytropią również ślady malutkich stópek ;) ).
100_6387
Bardzo lubię takie wycieczki,które wzbudzają w dziecku ciekawość i budują spostrzegawczość.To co innego niż obejrzeć obrazek w książce,czy film,choć powiązanie praktyki z czytaniem jest super nauką :)
Jedynym zwierzątkiem,które ze stoickim spokojem znosiło nasze buszowanie po leśnym gąszczu był ten dzięcioł…choć dla pewności wolał wspiąć się w troszeczkę wyższą partię drzew:)
100_6398
Po powrocie zajęłam się moimi szydełkowymi różyczkami.Zaczęłam dorabiać im listki i dziś,jako dopełnienie różanego tutorialu, zamieszczę sposób wykonywania szydełkowych listków.W tym miejscu chciałabym również podziękować za wszystkie pozytywne komentarze zamieszczone pod moimi poprzednimi postami :)Jesteście naprawdę bardzo mili!
100_6432

100_6383
1.Dzierganie listka zaczynamy od wykonania 9 oczek łańcuszka.
100_6374
2.Następnie kolejno:1 oczko łańcuszka,1 półsłupek w pierwsze oczko łańcuszka podstawowego,dalej 2 słupki pojedynczo nawijane,3 słupki podwójnie nawijane,2 słupki pojedynczo nawijane,1 półsłupek,2 oczka łańcuszka.
100_6376
100_6377
3.Przekręcamy listek “do góry nogami “ i łapiąc nitki od spodu,przerabiamy z drugiej strony dokładnie tak samo:1 półsłupek,2 słupki pojedynczo nawijane,3 słupki podwójnie nawijane,2 słupki pojedynczo nawijane,1 półsłupek.
100_6382
4.Zakańczamy oczkiem ścisłym i zostawiamy dość długą nitkę,która posłuży do przyszycia listka do kwiatka:)
100_6383 
Pozdrawiam Was serdecznie i życzę miłego,słonecznego weekendu :)
Agnieszka:)

9 komentarzy:

  1. Ależ ja ci zazdroszczę choć chwili w tym słoneczku, u mnie niestety pochmurno i wciąż zimno. Z utęsknieniem wyczekuje już tej wiosny i nic. Kwiatuszki szydełkowe są przepiękne. Chyba muszę zabrać się za naukę na szydełku żeby móc tworzyć takie cuda jak u ciebie.
    Pozdrawiam ciepło
    Izabela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie przesyłam trochę ciepłych promyczków,żebyś mogła się nimi ogrzać :)Szydełkowanie to naprawdę wielka przyjemność i naprawdę nie jest trudne,jakby coś służę radą :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Jaki fajny spacerek. No czuć już wiosnę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu,wiosna zbliża się dużymi krokami :)Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Ładne listki i proste w wykonaniu.
    Paskudny jest ten okres przejściowy po zimie, ale wiemy, że potem już będzie wiosna, to pocieszające ;-).
    Wysłałam Ci przepisy na muffinki, dostałaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana,jesteś wielka!!Tyle cudownych przepisów,mam nadzieję,że któreś staną się moimi popisowymi ;))Dziękuję!!

      Usuń
  4. Wielkie dzięki za opis listków, naszukałam się czegoś na moje możliwości i znalazłam u Ciebie.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za komentarz i wizytę!
♥ Agnieszka ♥