poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Sierpniowe Pola….

Witajcie Kochani,ostatnio w moim życiu czas pędzi jak szalony,miałam mnóstwo pracy i obowiązków, ale na szczęście znalazłam chwilę dla podładowania akumulatorów na łonie otaczającej przyrody.
100_7257
Zdjęcia zrobione wczoraj,podczas późno popołudniowej przejażdżki rowerowej.Celsjusz trochę odpuścił i można było w przyjemnym słoneczku popedałować :)
To była tylko mała wycieczka ,w zazwyczaj uczęszczane przeze mnie miejsca,ale wszystko bardzo się zmieniło od ostatniego razu.Zieleń traw i zbóż zastąpiły słoneczne odcienie ściernisk…
Na polach już pusto….zboża prawie w całości skoszone,a zastąpiły je wielkie bele słomy.
 100_7233-001
100_7261-001 Moje dziecko postawiło sobie za punkt honoru przepchnięcie którejś z nich choćby kawałeczek…;)100_7250-001100_7246-001
Ponieważ słońce chyliło się już ku zachodowi, krajobraz przybrał piękne,muśnięte złotem barwy…Suche trawy kołysały się w rytm delikatnego wiatru.Pomyślałam,że jesień jest tak blisko…
Zawsze ze smutkiem obserwuję odchodzące lato,ale lubię zmieniające się pory roku.
100_7256-001
Rolnicy wykonywali ostatnie prace żniwne…..
100_7259-001 …a my pojechaliśmy jeszcze na skraj lasu.Ponieważ jednak nie zabezpieczyliśmy się żadnym środkiem na owady,nie wjechaliśmy do środka.
100_7267
Zawróciliśmy,mijając po drodze wielkie połacie usiane żółtą nawłocią pospolitą,mylnie przez niektórych nazywaną mimozą.
100_7269-001
Przywołały mi na myśl rzepakowe pola,które jeszcze niedawno rozpoczynały lato…
Ech,czas pędzi, nie pytając nas o zgodę….
Słońce zniżało się coraz bardziej,choć było tylko chwilę po dziewiętnastej.
Dni są coraz krótsze :)
100_7264-001
Pożegnał nas zjawiskowy zachód nad sierpniowymi polami….
100_7270-001
Pozdrawiam,życząc udanego,ciepłego tygodnia.
Agnieszka

19 komentarzy:

  1. Fajna wycieczka piękne fotki. Myśmy byli na żniwach w tym roku. Takie klocki ze słomy nosiliśmy mniejsze niż te bele. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bele są o wiele cięższe,słoma jest mocno zbita :)Pamiętam, jak byłam mała,stawiało się snopki na polach i wiązało powrósłem.Angażowała się cała rodzina.Teraz wszystko robią maszyny...
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Żniwa za nami - czyli jesień idzie wielkimi krokami - super ładne fotki !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak ,Ewo,jesień coraz bliżej i choć ta polska bywa piękna,to jakoś smutno się z latem żegnać...:)

      Usuń
  3. Piękne masz okolice i pięknie oddałaś to na zdjęciach. Z wielką przyjemnością się je ogląda. Nie da się ukryć - idzie jesień!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,Irenko,staram się dzielić z Wami swoimi odczuciami i miło mi słyszeć,że Wam też się podoba :)

      Usuń
  4. Ktoś mi kiedyś powiedział, że te bele słomy to się nazywają " traktorowe jaja " :) Ślicznie opowiadasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko,miło mi Cię gościć w moich skromnych progach.Dziękuję za miłe odwiedziny.Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Pięknie :)niestety przez tą susze liście opadają wszystko takie smutne, tak jak ku jesieni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak...już żółte liście fruwają.Pozostaje tylko mieć nadzieję,że jesień będzie ciepła i słoneczna :)

      Usuń
  6. Śliczne zdjęcia... budzą tęsknotę za takim latem czy też takimi obrazami, polami...

    U nas też już powoli zaczynamy odczuwać nadchodząca jesien. To coś, co pachnie inaczej w powietrzu. Podobnie jak i wiosną, teraz też już wiadomo, że oto nadchodzi kolejna pora roku.


    Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu,mam podobne odczucia.Czuć jesień w powietrzu...ciepełko już nie to co latem i słońce niżej na niebie...ech,jakoś szkoda...;)Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Piękne zdjęcia. A widoki u mnie w okolicy prawie już zapomniane. Ahh....jak miło zobaczyć taki krajobraz chociaż na zdjęciach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że mogę przywrócić Ci miłe wspomnienia:)Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Faktycznie u Ciebie na zdjęciach wszystko szlachetnie wyzłocone i takie pełne klasy :o)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za komentarz i wizytę!
♥ Agnieszka ♥