czwartek, 31 października 2013

Czwartkowo Uśmiecham Się do Was :)

100_7840-001
Witajcie Kochani!!
Jak Wam się podoba zmiana wystroju na moim blogu ?Jest całkiem przyjemna,prawda?Zauważyłam,że ostatnio bardzo polubiłam pastele,a szczególnie różowy...chyba w każdym odcieniu.Mam nadzieję,że według Was nie jest zbyt mdło ?
Dla wszystkich którzy też chcieliby zmienić czcionki na swoim blogu( na inne, niż te dostępne w szablonach Bloggera ),mam wspaniałą instrukcję,z której ja korzystałam, tutaj . Czcionki Google są tak różnorodne,że na pewno każdy znajdzie coś ciekawego dla siebie :)
*****************
Osiągnęłam wczoraj spokój ducha...moje dzieci wyzdrowiały i nawet byliśmy na krótko na dworze.Mam nadzieję,że nie czeka mnie prędko tak napięty okres,choć nie łudzę się – jesień i zima bywają u nas trudne.…
Podczas gdy dzieci korzystały z możliwości wyjścia z murów domu,  ja schodach zamieściłam jesienną dekorację.To dynie z tegorocznych zbiorów,są ogromne,choć nie rekordowe.Największą przygarnęła moja mama i musieliśmy ją we dwoje z tatą pakować do bagażnika :)
Mniejsze dynie, jakiś czas temu wykorzystałam do upieczenia przepysznego placka dyniowego według tego przepisu - jest rewelacyjny, polecam spróbować !
Duże musiały zostać,ponieważ obiecałam dzieciom przeznaczyć je na dekorację.Na Halloweenowe wycinanki nie mogłam się zgodzić – jako katolicy nie obchodzimy Halloween.
Pozostaną więc  nienaruszone,aż dosięgną je przymrozki :)
100_7840-002
W tamtą niedzielę wybrałam się na Giełdę Staroci,gdzie udało mi się kupić kilka uroczych drobiazgów.Między innymi muszlę,którą przeznaczyłam na mydelniczkę do łazienki.
Jak długo polowałam na taki drobiazg...!!
W sklepach szukałam czegoś podobnego,w Internecie odstraszały mnie ceny,a tu proszę – za jedyne 10 złotych (!) mam wspaniałą mydelniczkę :)
100_7848-001
100_7846-001
Do niej dokupiłam kilka nowych mydełek - to powyżej jest z pyłem bursztynowym i malutkim kawałeczkiem bursztynu wtopionym w kostkę,a to poniższe, to mydełko nagietkowe...cudownie pachnie!!
100_7854-001
Dla dzieci - to urocze,konwaliowe,w kształcie ciężarówki :) (z przodu były cekinowe światełka,które wymyły się niestety... )100_7853-001Lubię te małe,proste przyjemności,a Wy?
Za oknem piękne słoneczko,więc za chwilę wychodzimy na wyczekiwany spacer.
Pozdrawiam Was cieplutko i życzę szerokiej drogi ,jeśli wybieracie się jutro w  podróż samochodem!

15 komentarzy:

  1. Dynie piękne! Ja też nie obchodzę Halloween z takich samych względów ale wielu ludzi chyba się zapomina. Ja ostatnio chciałam zrobić kolorowy tytuł ale poległam i nie ma, Nowe czcionki i wystrój bloga bardzo mi się podobają. Ja mam problem z banerkiem jakos wogóle mi to nie idzie. Muszę kiedyś przysiąść nad tym. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Agnieszko!
      Dynie zwracają uwagę, w napięciu czekałam cały sezon, zastanawiałam się jak duże urosną i naprawdę mnie zaskoczyły :)
      Miło mi,że masz podobne zdanie o Halloween.
      HTML wcale nie jest prosty,ja też ciągle coś mam nie tak jakbym chciała :)
      Chcesz wypośrodkować banner ?
      Jeśli tak,to w edytorze szablonu,w opcjach "zaawansowane" jest: "edytuj arkusz CSS",w oknie edycji trzeba wpisać : .header-inner .widget div, .header-inner img {margin-left:auto;margin-right:auto;}
      Pamiętać trzeba o każdej kropeczce,bo inaczej nie wyjdzie,taki ten CSS kapryśny ;)
      Pozdrawiam!!

      Usuń
    2. Dzięki za podpowiedź. Mój banerek jest już na środku a przy okazji odkryłam jeszcze kilka ustawień. Mija rok od pierwszego posta i czas na zmiany:)

      Usuń
    3. No widziałam ;))Ładnie wygląda :)Cieszę się,że mogłam być pomocna :)Uwielbiam zmiany na blogu ;))

      Usuń
  2. Podoba mi się nowy wystrój bloga, a szczególnie czcionka; poprzednia była urocza, ale do czytania niezbyt miła.
    ja wciąz mam problem ze zdjęciami. zmieniłam szatę bloga wczoraj, bo szukałam ciemnego tła(na zieleni i brązie zdjęcia wyświetlają się wg mnie najkorzysteniej; oczywiście na odpowiednich odcieniach tych kolorów) ale nadal problemem jest umieszczenie dużych zdjęć. nic to, jakoś sobie poradzę...

    Dynie wyglądają ślicznie. te malutkie są takie ozdobne.
    Co do halloween, to ja sie zgadzam, mimo, że jesteśmy katolikami. traktujemy to jako zabawę, tym bardziej, ze w szkole (katolickiej ) impreza też jest obchodzona. Żyjemy w takim kraju i trudno jest zakazac dzieciom zabawy i zbierania cukierków, skoro nie traktujemy tego w inny sposób.
    Z drugiej strony uczę ich tradycji polskich świąt 1 listopada. tłumaczę dlaczego chodzimy na irlandzki cmentarz i zapalamy znicze na grobach ludzi, których wcale nei znamy, dlaczego składamy tych kilka słów modlitwy.
    Ponieważ mieszkamy w innym kraju, musimu choć troszkę się dopasować, co nie zanczy poddać się i zrezygnować z siebie. W Polsce nigdy jednak nie obchodziłam halloween i jako rodzina na pewno byśmy tego nie świętowali, bo jest to nienaturalne, kiedy tutaj, wpisuje się już w tradycję. Ale też uważam, że niejednokrotnie przesadzają ze wszystkim.

    pozdrawiam


    Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Aniu!Cieszę się,że nowa szata Ci się podoba,chciałbym aby odwiedzający mieli komfort czytania.Poprzednia czcionka i mnie zmęczyła,choć tak jak mówisz, była śliczna.Pismo odręczne jednak najlepiej czyta się z kartki ;))
      Niektóre szablony nie przewidują umieszczania zbyt dużych zdjęć,zależy od szerokości środkowej kolumny.Ja zawsze bazuję na szablonie "Simple" i tam dowolnie zmieniam tło i szerokość.
      Co do Halloween,zgadzam się,z Tobą,że trudniej jest wyłamać się w miejscu,gdzie jest powszechnie obchodzone i gdy ma się małe dzieci.Człowiekowi się wydaje,że odbiera im coś fajnego,jakąś świetną zabawę,że będą wyobcowane...W Polsce Halloween nie jest tak popularne,choć koleżanka,która ma starsze dziecko twierdzi,że Panie organizują halloweenowe zabawy w szkole....
      Zaglądam na Twoją stronę i podobają mi się te wszystkie pomysłowe dekoracje,"straszne" stroje i ozdoby,łatwo jest się temu poddać :)
      Nie chcę być odebrana jako fanatyczka religijna,ale jestem przywiązana do swojej religii,od wielu lat muszę jej również bronić ponieważ mam koleżankę ŚJ,która nie odpuszcza.Moja wiedza i świadomość religijna mocno wzrosła dzięki niej, choć ona na pewno wolałaby odwrotny skutek ;)
      Piękne jest to,że pielęgnujesz w swoich córkach również polską tradycję :)Pozdrawiam!!

      Usuń
    2. dzięki za podpowiedź z szablonami.

      Gdybym była w PL to na pewno nie obchodziłabym tego święta, bo byłoby to nienaturalne. Nawet tutaj ozdoby znikają następnego dnia i wędrują na strych:) A co do religii... cóż, u mnie wszystko wygląda inaczej i znacznie bardziej skomplikowanie.

      Zapomnialam wtedy napisac, że muszla bardzo mi się podoba jako mydelniczka. Od lat chodzi za mną ten sam pomysł, a w zasadzie powtórzenie go, bo kiedyś już miałam taka myszlę, ale dzieci mi ją stłukły. Teraz mam drugą, ale póki co, czeka na swój czas:)

      pozdrawiam

      Anka

      Usuń
  3. Ślicznie tu teraz u Ciebie. Bardzo lubię jasne kolory na blogach, bo łatwiej się czyta i nie przytłaczają zdjęć (przynajmniej wg mnie).
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Madziu!Po wielu eksperymentach ja też dochodzę do podobnych wniosków :)Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Piękna dekoracja z dyni i bardzo pomysłowe wykorzystanie morskiej muszli :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zmiany są konieczne. Raz na jakiś czas trzeba wprowadzić świeżość na blogu. Twoje zmiany bardzo mi się podobają.

    Podziwiam Twoje dynie. U mnie w tym roku niestety ani jedna nie urosła. I bardzo mi żal z tego powodu, bo to nie tylko piękna dekoracja ale również wspaniały produkt do kuchni. No cóż może u nas następny rok będzie lepszy.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. moje dynie służą tylko do przerobu... hihi
    śliczne dekoracje poczyniłaś

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszę się,że możecie już w pełni cieszyć się jesienią.Dynie świetnie zdobią Wasz domek,Ja już sobie obiecałam ,że w przyszłym roku musze zasiać takie ozdobne,a powiedź mi jakie musze kupić nasionka,żeby uzyskac dynię do celów kulinarnych ?

    OdpowiedzUsuń
  8. Oh, to jest świetne auto mydło:-)
    Ajka

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za komentarz i wizytę!
♥ Agnieszka ♥