poniedziałek, 28 października 2013

Podkładki Gruszki - Tutorial

100_7745-001Witajcie Kochani!
Podczas wykonywania gruszkowych podkładek zrobiłam kilka zdjęć.Przedstawiają one etapy ich powstawania.Postanowiłam je spożytkować i zrobić z nich tutorial dla Was :)
Macie chęć wykonać podobne?Zapraszam :)
1. Zaczynamy od łańcuszka z trzech oczek,który następnie zamykamy w kółko.
2. Na bazie łańcuszka wykonujemy sześć półsłupków i zamykamy rząd oczkiem ścisłym.
3. W każdy półsłupek poprzedniego rzędu przerabiamy dwa półsłupki.Ponownie łączymy w kółko oczkiem ścisłym.
Aby uniknąć pomyłek,warto zaznaczyć sobie miejsce,w którym zaczynamy kolejne okrążenie.Z braku profesjonalnych narzędzi korzystam z agrafki,którą każda z nas posiada w domu :)
100_7726-0014. *Półsłupek w pierwsze oczko poprzedniego rzędu,2 półsłupki w kolejne oczko* - od * powtarzamy
5. *Jeden półsłupek w dwa kolejne oczka poprzedniego rzędu,2 półsłupki w 3 oczko* – od * powtarzać
6.  *Jeden półsłupek w trzy kolejne oczka,2 półsłupki w 4 oczko* – powtarzać
7. * Jeden półsłupek w cztery kolejne oczka,2 półsłupki w 5 oczko* – powtarzać
8. * Jeden półsłupek w pięć kolejnych oczek, 2 półsłupki w 6 oczko – powtarzać
9. * Jeden półsłupek w sześć kolejnych oczek,2 półsłupki w 7 oczko* – powtarzać
  Rozumiecie schemat ? Ilość rzędów zależy od grubości użytej przez nas włóczki i szydełka.Być może będziecie musieli dorobić więcej niż 9 rzędów(tak ja ja musiałam przy kilku gruszkach),wtedy należy trzymać się schematu powiększania koła podanego w punktach powyżej.Mam nadzieję,że to proste :)
Gdy koło osiągnie pożądaną przez nas wielkość,zaczynamy nadawać mu kształt gruszki.W tym celu przerabiamy 10 oczek na szczycie.Gdzie dokładnie ? Zaczynamy zwyczajnie - w miejscu,w którym połączyliśmy ostatni rząd oczkiem ścisłym:
100_7716-001
100_7718-001 Przerabiamy rzędami(4 razy),przy czym w każdym kolejnym rzędzie zmniejszamy z obu stron po jednym oczku(zamiast pierwszego półsłupka oczko ścisłe).Na szczycie powinno nam zostać cztery oczka.
100_7719-001100_7720-001Po prawej stronie zaczynamy przerabiać obwódkę(można ją wykonać w kontrastującym kolorze),w tym celu przerabiamy jedno oczko w każdy rząd (na szczycie gruszki) i w każde oczko (okręgu) bez dodawania oczek.
Próbowałam to zobrazować na poniższych zdjęciach,mam nadzieję,że to pomoże :)
100_7722
100_7724-001Gruszka prawie gotowa!!
100_7725-001Ucinamy nitkę i wszywamy między rzędy.Teraz pozostaje nam dorobić ogonek (wkłuwamy się w dwa górne oczka i przerabiamy 3-4 rzędy półsłupków) i listek (możecie skorzystać z mojego tutorialu).
Do dzieła :) !!
Dla tych,którzy nie mają chęci dziergać własnych podkładek, przypominam o mojej rozdawajce – jeszcze tylko do niedzieli !
    
100_7745-001 miniatura
Pozdrawiam i życzę udanego tygodnia!

10 komentarzy:

  1. Jak nie wygram to może kiedyś sobie wydziergam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne podkładki, fajny tutorial. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne podkładki, takie wesołe i optymistyczne. Świetny opisik z pewnością z niego skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do skorzystania lub zapraszam do kolejki po wygraną :)

      Usuń
  4. Świetne podkładki i super tutorial :) Korzystałam też z Twojego kursu na trójkąty do girlandy :))) Miło tu bardzo, chętnie zostanę :))) Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj!Cieszę się,że moje instrukcje okazały się pomocne :)

      Usuń

Dziękuję serdecznie za komentarz i wizytę!
♥ Agnieszka ♥