wtorek, 15 października 2013

Wizyta na Zamku

100_7761-001
Witajcie!!
Często w niedzielę uciekamy od tłumu i zgiełku miasta.Wykorzystujemy ciepłe i pogodne dni na piesze i rowerowe wycieczki, ładowanie akumulatorów na łonie natury…
Wczoraj było inaczej.Chłopcy zaproponowali gofry,a ja od razu pomyślałam o Lubelskiej Starówce.Tam,na Rynku można zjeść przepyszne,chrupiące gofry, obficie spryskane bitą śmietaną :)
Lubię nasze Stare Miasto.Jest niezwykle urokliwe,choć zaniedbane,jest wciąż piękne i naprawdę czuć tam historię…Miałam chęć na spacer wąskimi,wybrukowanymi uliczkami…
Ponieważ zaparkowaliśmy na Placu Zamkowym,plany trochę się zmieniły….:)Gofry zjedliśmy w pobliskiej lodziarni,a na Starówkę nie poszliśmy :)Mam nadzieję,że mimo to uda mi się jeszcze pokazać ją Wam na zdjęciach.
Chłopcy mieli ogromną chęć pójść na Zamek, ale nie planowaliśmy zwiedzania muzeum.Dzieci w ich wieku raczej nie byłyby zainteresowane….Za parę lat zrobimy to na pewno.
Zamek Lubelski ma bogatą historię.Wszystkich zainteresowanych odsyłam do odwiedzenia i poczytania tej strony.
Ja dodam od siebie,że na terenie zamku w Lublinie znajdowało się jedno z czołowych więzień hitlerowskich.Więzionych tam było kilkadziesiąt tysięcy osób różnej narodowości. Znaczna część spośród nich zmarła na skutek tortur,egzekucji i deportacji.Możecie poczytać o tym dokładniej tutaj.
My skupiliśmy się na obejrzeniu części ogólnodostępnej.Otoczenie, zachwycało jesiennymi barwami….
100_7762-003
…a budynki Starego Miasta okalały nas i przyciągały mój wzrok…
100_7765-001Czy Wy też macie wrażenie jakby dawno,dawno temu zatrzymał się tu czas ?
Odwiedziliśmy taras widokowy na Wieży Zamkowej.Lublin jesienią ukazał mi swoje piękne oblicze…Nie zdawałam sobie sprawy,że mieszkam w tak pięknym mieście… ;))
100_7770-001
100_7771-001
Poniżej widok na ogródki działkowe,nad którymi wznosi się dym…zapewne ludzie palą ogniska z resztek obeschłych roślin…
100_7773-001
Mojej dzielnicy,która znajduje się na peryferiach,niestety nie było widać,choć chłopcy usilnie próbowali dostrzec z wysokości nasz dom…;)
Wróciłam do domu w melancholijnym nastroju choć z radością spędziłam kolejny rodzinny weekend.Przy najbliższej okazji chciałabym wrócić na Zamek we własnym towarzystwie :)
Pozdrawiam Was i przypominam o podkładkach,które możecie wygrać w tym poście :)
Agnieszka

10 komentarzy:

  1. Spędziłam w Lublinie kilka lat i te zdjęcia wywołały wspomnienia ... Tak, zamek robi wrażenie, jest dość nietypowy, zawsze lubiłam to miejsce.
    pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi,że mogłam przywołać chwile,które przyjemnie wspominasz :)Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Nigdy nie byłam w Lublinie. ale już wiem, że muszę się tam wybrać :) Uwielbiam zwiedzać zamki, a ten wygląda interesująco. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia, w tym roku przejeżdżałam przez Lublin, byłam wiele razy, moja mama jest z zamojskiego,papa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, jak miło...ktoś z okolicy ;)Pozdrawiam!

      Usuń
    2. to ja też jestem z okolicy :) tzn byłam::)

      Usuń
  4. Piękne zdjęcia. Chętnie bym się do Lublina wybrała, bo jeszcze nigdy nie byłam, a rzeczywiście miasto robi wrażenie.
    W ogóle to dołączę do obserwatorów, bo bardzo tu u Ciebie przyjemnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie w moich skromnych progach!

      Usuń
  5. Widzę znajome miejsca :)
    Chętnie odwiedzam Lublin jak jestem w pobliżu. Mam trochę miłych wspomnień z tego miasta:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za komentarz i wizytę!
♥ Agnieszka ♥