środa, 12 lutego 2014

Serduszka Granny Square - tutorial

100_8309-001
Witajcie w ten pochmurny i mglisty,ponury wieczór.
Szczerze mówiąc od ostatniego razu nie szydełkowałam więcej serc,ale obiecałam Wam tutorial więc dziś,korzystając z chwili wolnego zabrałam się do pracy.Może przyda się komuś instrukcja w celu wykonania prezentu na Walentynki  :)
Piękny pomysł można podpatrzeć tutaj.Uważam,że to doskonała dekoracja całoroczna i może sama pokuszę się o jej wykonanie :)
Póki co zacznijmy!
Pracę rozpoczynam od wykonania dwóch okrążeń granny square.W tym celu przerabiam:
1.Sześć oczek łańcuszka zamykam w kółko i przerabiam cztery grupy po trzy słupki(oddzielone dwoma oczkami łańcuszka).
100_8294-001
2.Zmieniam kolor,wkłuwam się pod dowolny łuk łańcuszka i przerabiam: 3 oczka ł.(zamiast pierwszego sł.),dwa sł.,dwa oczka ł.,3 słupki.W następnym łuku tak samo,aż do zamknięcia okrążenia.
100_8295-001
3.Znów zmieniam kolor, wkłuwając się tym razem między wachlarze poprzedniego rzędu.Cztery oczka ł. zamiast pierwszego potrójnego słupka.Następnie 11 potrójnie nawijanych słupków w ten sam punkt.
100_8296-001
Wykonanie tego wachlarza może przysparzać nieco trudności.Trudno pomieścić taką ilość słupków w małej przestrzeni,ale nie poddawajcie się :)
4.Po uporaniu się ze słupkami przerabiamy półsłupek, wkłuwając sie w miejsce widoczne na zdjęciu poniżej:
100_8297-001
5. Następnie przerabiamy 12 słupków potrójnie nawijanych,wkłuwając się w kolejną przestrzeń między wachlarzami:
100_8298-001100_8299-001
6.Następnie półsłupek, w miejsce pokazane na poniższym zdjęciu:
100_8300-001
7.Przerabiamy dalej półsłupkami dookoła,pamiętając,aby na dolnym koniuszku przerobić trzy półsłupki w jeden punkt,w celu zachowania kształtu.
100_8301-001 
100_8302-001  
8.Dochodzimy do tego miejsca:
100_8303-001
i łączymy oczkiem ścisłym okrążenie :
100_8304-001 100_8305-001
9. Ucinamy nitkę,pamiętając, aby zostawić odpowiednią długość,umożliwiająca  wszycie po zakończeniu pracy. Zaczynamy ostatnie okrążenie półsłupkami, w celu ostatecznego wykończenia serca.
100_8308-001

Oto moje wersje:
100_8309-001
To miętowe,z różową obwódką zostało dookoła wykończone pikotkami. Tzn.: *półsłupek,3 oczka łańcuszka,półsłupek w kolejne oczko*   od*powtarzać.

Gotowe!! 

Miłego szydełkowania!!

6 komentarzy:

  1. Śliczne! Dzięki za tutek :) Takie maleństwa wdzięcznie ozdobią domowe kąty nie tylko w walentynki :))) Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne serduszka :-) Wspaniała ozdoba.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne! Można by dorobić jeszcze jeden rząd do kształtu kwadrata i byłby element na coś większego.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam oglądać Twoje robótki. Szkoda, że mi tak talentu brak...

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne te maleństwa, Aguś ;)

    Wysłałam list z zapytaniem na skrzynkę do Ciebie ;)

    AgA19791a2

    OdpowiedzUsuń
  6. Małe serduszka,a jakie urocze i dekoracja z nich na podanym przez Ciebie blogu jest śliczna ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za komentarz i wizytę!
♥ Agnieszka ♥